Wysyłka w e-sklepie – jak zapakować przesyłkę?
Z miesiąca na miesiąc powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Często sklepy, które do tej pory prowadziły sprzedaż stacjonarną, przeniosły się do sieci, aby zdobyć większą liczbę klientów. Każdy rodzaj wysyłanego asortymentu takiego sklepu potrzebuje indywidualnego podejścia do kwestii opakowania. Jest to niezwykle ważne, ponieważ odpowiednie zapakowanie towaru spowoduje to, że klient, który już raz u nas coś zamówił, z całą pewnością do nas wróci, jeśli paczka dotrze do niego w nienaruszonym stanie.
Wybór opakowania
Opakowanie zewnętrzne
Niezwykle ważną kwestią jest dobór odpowiedniego opakowania kartonowego. Każda hurtownia opakowań ma w swoim asortymencie kartony o różnej skali wytrzymałości. Jedne będą nadawały się na lekkie przedmioty, inne na przedmioty cięższe, a na produkty płynne w butelkach potrzebne będą specjalne kartony, które nie spowodują uszkodzenia butelki i rozlania jej zawartości. Często produkty wysyłane z e-sklepu mają swoje fabryczne opakowania, co znacznie nam ułatwi zapakowanie ich do klienta. W tym przypadku świetnie sprawdzi się folia bąbelkowa. Wystarczy owinąć nią produkt i zakleić taśmą klejącą. W przypadku, gdy nie chcemy, by była widoczna, zawartość paczki można użyć czarnej folii stretch. Użycie jej zapobiegnie też namoknięciu podczas podróży do naszego adresata.
Co w środku paczki?
Pakując produkty z naszego sklepu, musimy zadbać nie tylko o to, czego użyjemy do zewnętrznego opakowania, ale również o to, czego użyjemy do zabezpieczenia w środku. Jeżeli do kartonu pakujemy więcej niż jeden produkt, idealnym wypełnieniem będzie skropak. Nie powoduje on zwiększenia ciężaru paczki, a co za tym idzie, nie zapłacimy więcej za przesyłkę, niż byśmy chcieli. Na rynku mamy dostępny skropak naturalny, wytworzony z papieru lub syntetyczny ze styropianu. Użycie wypełnienia w paczce zapewni stabilność wysyłanych produktów, dzięki czemu nie będą się o siebie obijać.
Informacje dla kuriera
Będąc na końcowym etapie pakowania naszych produktów, pamiętajmy o odpowiednim oznakowaniu naszej przesyłki. Zwróćmy uwagę na wygląd estetyczny, który poniekąd jest wizytówką naszego sklepu i firmy, ale również na odpowiedni informacje dla kuriera. Jeżeli wysyłamy produkty, które w łatwy sposób mogą ulec zniszczeniu, warto poinformować dostawcę o tym fakcie, przyklejając etykietę ostrzegającą o kruchej zawartości. Warto też oznaczyć górną oraz dolną część kartonu. W punktach nadawczych dostępne są również specjalne koperty przezroczyste na etykiety nadawcze. Do takiej koperty możemy włożyć również fakturę za zakupiony towar.
Przygotowując paczkę do wysyłki, należy pamiętać o tym, aby paczka była zapakowana w odpowiedni sposób ze względu na klienta, ale również ze względów ekonomicznych. Jeżeli z jakichś przyczyn paczka, jak i jej zawartość ulegnie zniszczeniu, łatwiej będzie nam uzyskać rekompensatę za zniszczenie, a firma kurierska nie będzie miała powodu, aby ewentualną reklamację odrzucić.