Marketing dla developera

Reklamowanie nieruchomości. Co warto wiedzieć o reklamie dla deweloperów?

Branża deweloperska to jeden z najbardziej dochodowych sektorów gospodarki. Mimo to obecnie inwestorzy są świadkami niemałego kryzysu, który towarzyszy im na każdym etapie procesu inwestycyjnego. Rosnące ceny surowców i zdecydowanie mniejsze zainteresowanie zakupem mieszkań powodują, że muszą oni szukać innych źródeł, dzięki którym mogliby dotrzeć do tych osób, które jeszcze ostały się na rynku nieruchomości. Kluczowe znaczenie ma tutaj dobra reklama dla deweloperów. Jak skutecznie docierać do osób zainteresowanych kupnem mieszkania? Jakimi technikami posługiwać się, by reklama naprawdę działała?

Deweloperzy mogą skupić się przede wszystkim na działaniach w sieci internetowej. Jest to bowiem ogromne źródło wiedzy, które dostarcza faktów, mitów, a także konkretnych informacji z branży mieszkaniowej. Z Internetu korzysta dziś niemal każdy. Te osoby, które są zainteresowane kupnem mieszkania tym bardziej. Szukają opinii, stron z ofertami mieszkań i nieruchomości, a także innych informacji, które z ich punktu widzenia, są najistotniejsze. Aby być na bieżąco z potrzebami i obawami swoich klientów, deweloperzy powinni systematycznie śledzić ruch w Internecie i prowadzić ku temu odpowiednie działania.

Jakich technik można używać w reklamie dla deweloperów?

Reklama dla deweloperów obejmuje różne techniki i narzędzia, które pozwalają wyróżnić się w sieci. Do ich obsługi potrzeba wiedzy o aktualnych trendach, dlatego dużym wsparciem może okazać się pomoc agencji z zewnątrz. Najczęściej używanymi przez przedsiębiorców narzędziami, które zwiększają widoczność w Internecie, są:

  • reklama na Facebooku;
  • reklama w sieci wyszukiwania;
  • Google Moja Firma (wizytówka);
  • softmarketing;
  • social listening;
  • omnichannel;
  • oraz chat boty i AI (sztuczna inteligencja).

Sama strona internetowa jednak nie wystarczy do tego, aby móc skutecznie reklamować się w Internecie. Strona www (tzw. landing page) może być traktowana, jako wizytówka prezentująca działalność dewelopera. Powinna być ona wyświetlana możliwie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania – im wyżej, tym lepiej. Deweloper powinien zadbać również o swój własny wizerunek i relacje z wszystkimi osobami zaangażowanymi w proces inwestycyjny.

Reklama i marketing w branży nieruchomości

Reklama dla deweloperów opiera się na marketingu i skutecznej strategii. Bez dobrej reklamy i działań promocyjnych sprzedaż inwestycji jest niemal niemożliwa. Jej celem jest przede wszystkim pozytywne przedstawienie inwestycji i samego wizerunku dewelopera w oczach potencjalnych nabywców. Jeżeli działania prowadzone przez inwestora są skuteczne, czasochłonne i wykonywane systematycznie, mogą wyraźnie zwiększyć zainteresowanie daną inwestycją – co zwiększy również jej sprzedaż.

Duże znaczenie w reklamie ma sam kontakt z klientem. Deweloper powinien umieścić na swojej stronie formularz kontaktowy oraz dane, dzięki którym klienci mogliby w prosty sposób się z nim skontaktować. Wiele osób woli wykonać telefon osobiście i dopytać o szczegóły, niżeli pisać wiadomość e-mail – to również jest forma reklamy. Niemniej jednak warto umieścić wszystkie możliwe opcje kontaktu, aby osoba zainteresowana mogła wybrać sobie tą, którą uważa za odpowiednią dla siebie.

Reklama w branży nieruchomości jest kluczem do sukcesu, jeżeli oczywiście podejdzie się do niej w sposób profesjonalny. Nowoczesne technologie oraz wsparcie agencji z zewnątrz również może pomóc w promocji marki i skutecznej sprzedaży. Warto czasem sięgnąć po nie, aby usprawnić cały proces i oszczędzić sobie czasu.

Leave a Comment