Pozycjonowanie stron w Niemczech
Polskie serwisy sprzedażowe coraz częściej rozwijają zasięg działalności na e-rynek niemiecki. Zachodni sąsiedzi Polski chętnie dokonują zakupów online, dlatego taka opcja może być opłacalna, trzeba tylko zainwestować w pozycjonowanie stron w Niemczech. Sprawdź w poniższym artykule, jakie działania SEO należy wdrożyć, aby zwiększyć swoją szansę na sukces.
Na czym polega pozycjonowanie zagraniczne?
Pozycjonowanie serwisu sprzedażowego pod rynki zagraniczne wymaga przede wszystkim optymalizacji strony zgodnie z zasadami SEO. W tym celu należy przeprowadzić dokładną analizę kodu źródłowego oraz opublikowanych treści, aby znaleźć ewentualne błędy obniżające pozycję witryny w wynikach Google. Do tego zadania warto zaangażować agencję SEO, która ma duże doświadczenie w realizacji tego typu zleceń.
Rozważając pozycjonowanie stron w Niemczech należy zapoznać się dokładnie z tamtejszym rynkiem. Trzeba przede wszystkim poznać potrzeby użytkowników związane z preferowanymi sposobami dostawy zamówionych towarów, zasadami zwrotów i gwarancji, a także formami płatności. Nie bez znaczenia jest też zaznajomienie się z tamtejszą konkurencją. Warto sprawdzić również, jaki ruch z wyników organicznych generują lokalne marki z tej samej branży.
Inwestycja w pozycjonowanie stron w Niemczech wymaga przygotowania wykazu słów kluczowych, które mogą przynieść ruch na stronie. Do wyszukiwania fraz wartościowych dla danej branży pozycjonerzy korzystają z takich narzędzi Google, jak m.in.:
• Analytics,
• Search Console,
• Trends,
• Keyword Planer.
Jak wygląda pozycjonowanie stron w Niemczech?
Przy pozycjonowaniu zagranicznym trzeba stworzyć odpowiednią wersję językową serwisu sprzedażowego, w tym wypadku niemiecką. Do realizacji tego zadania należy zaangażować copywriterów, którzy biegle posługują się mową zachodnich sąsiadów. Nowe treści muszą zawierać wcześniej określone frazy kluczowe, które zostaną naturalnie wplecione w tekst. Strona niemieckojęzyczna nie może być po prostu tłumaczeniem polskiej wersji w stosunku 1:1. Jest to niekorzystne ze względu na algorytmy Google, a także na samych użytkowników, którzy oczekują przekazu dostosowanego specjalnie do nich.
Konsumenci zza zachodniej granicy chętnie sięgają po produkty polskie, co powinno uwzględnić pozycjonowanie stron w Niemczech. Zakupem towarów wyprodukowanych w Polsce zainteresowani są nie tylko przedstawiciele Polonii, ale też rodowici Niemcy. Warto pamiętać również, że serwis sprzedażowy działający w tym kraju musi mieć podstronę z Impressum. Jest to dokument zawierający identyfikację usługodawcy wymagany przez prawo, który obowiązuje m.in. wszystkie niemieckojęzyczne witryny z sektora e-commerce.
Pozycjonowanie stron w Niemczech przez polską agencję SEO
Polskie marki z branży e-commerce mogą znaleźć wielu potencjalnych klientów wśród zachodnich sąsiadów Polski. Pozycjonowanie stron w Niemczech najlepiej powierzyć polskiej agencji SEO, która ma doświadczenie na tamtym rynku. Takie rozwiązanie może przynieść wymierne efekty i eliminuje problemy komunikacyjne występujące przy współpracy z niemieckojęzycznymi pozycjonerami.