kampania reklamowa google ads

Pozycjonowanie czy reklama Google Ads – co wybrać?

Zarówno pozycjonowanie jak i reklama Google Ads mają za zadanie zwiększyć ruch na naszej stronie internetowej. To z kolei ma przełożyć się na większą sprzedaż usług lub produktów. Te dwie formy reklamy w pewnym stopniu są do siebie bardzo podobne, co mogłoby oznaczać, że się wykluczają, a my finalnie powinniśmy wybrać jedno z nich. Nie do końca tak jest.

Wiele osób zadaje sobie pytanie: wybrać pozycjonowanie czy lepszym wyborem będzie reklama Google Ads? Tak naprawdę nic nie staje na przeszkodzie, aby wybrać… oba warianty, gdyż mogą one bardzo dobrze się uzupełniać. Oczywiście, o ile kampanie internetowe tego typu będziemy konfigurować “z głową”.

Pozycjonowanie

Przede wszystkim, pozycjonowanie stron internetowych to działanie długoterminowe. Na efekty będziemy musieli poczekać znacznie dłużej niż w przypadku kampanii Google Ads. To dlatego, że nasza witryna internetowa musi być odpowiednio zoptymalizowana, posiadać interesujące oraz autorskie treści. Finalnie pozycjoner musi zgłosić naszą stronę do Google, a roboty mają za zadanie rozpocząć jej indeksację. Oczywiście, to wszystko trwa, aczkolwiek długi proces związany z pozycjonowaniem przekłada się na wysokie wyniki w wyszukiwarkach. O ile przedsiębiorstwo zajmujące się działaniami SEO zrobi wszystko poprawnie.

Niestety, ale na wyniki pracy agencji musimy poczekać, gdyż oprócz optymalizacji naszej witryny, która jest procesem bardzo skomplikowanym (ekspert musi przeanalizować treści, wprowadzić niezbędne poprawki, naprawić błędy w kodzie) należy również wprowadzić szereg działań dodatkowych. Mowa o pozyskiwaniu linków przychodzących z innych, wartościowych witryn, content marketingu i innych działaniach mających na celu lepszą widoczność naszej strony w wyszukiwarkach.

Pamiętajmy, że w przypadku pozycjonowania frazy, po których nasza witryna ma być “wysoko” są raczej stałe i wybierane na początku współpracy z agencją. Wiąże się to z przygotowaniem treści zoptymalizowanych tak, aby zawierały wspomniane słowa kluczowe. Nagła zmiana może spowodować błędy w indeksacji oraz, niestety, spadek naszej strony w wynikach wyszukiwania. To sprawia, że zmiana fraz nie przyniesie dobrych rezultatów. Tak naprawdę żadna agencja zajmująca się profesjonalnie działaniami SEO nie zezwoli na takie operacje, gdyż większość czasu, który poświęci na pracę dużo czasu.

Oczywiście, pozycjonowanie “klasyczne” niesie ze sobą wiele korzyści. przede wszystkim rezultaty pracy agencji SEO są trwałe i nawet wtedy, gdy zakończymy z taką firmą współpracę, nasza witryna nadal będzie wyświetlała się “wysoko”. O ile, nie będziemy wprowadzać mocnych zmian na naszej stronie. Kolejną rzeczą, która cechuje pozycjonowanie to przewidywana cena usługi. Podpisując umowę z firmą odpowiedzialną za taką formę reklamy naszej firmy będziemy wiedzieli ile wydamy w danym miesiącu na pozycjonowanie, gdyż kwota ta nie zmieni się przez czas trwania współpracy.

Google Ads – AdWords

Alternatywą dla pozycjonowania jest skorzystanie z usługi oferowanej przez Google. Kiedy wpisujemy w wyszukiwarkę interesującą nas frazę, możemy zauważyć, że na początku wyświetlane są wyniki płatne. To właśnie “efekt” inwestowania w reklamy Google Ads. Przedsiębiorca, który chce aby jego strona widoczna była na początku, a dodatkowo zależ mu na czasie, może wybrać interesujące go frazy kluczowe, dokonać zapłaty i za kilka chwil cieszyć się efektami. Warto wiedzieć, że bardzo ważne jest optymalizowanie kampanii. Dzięki takim działaniom nasz budżet będzie wydany rozsądnie, a my nie będziemy musieli martwić się o to, czy faktycznie dotrzemy do interesującej nas grupy odbiorców.

Pozostając przy temacie konfiguracji kampanii, Google Ads pozwala nam wybrać nie tylko słowa kluczowe, po których wśród wyników pojawi się nasza witryna. Podczas tworzenia takiej promocji możemy wybrać zainteresowania, wiek, lokalizację użytkownika – potencjalnego klienta. Istnieje również możliwość wybrania terminu, w którym pojawiać się będzie reklama. Jeśli nie osiągniemy zamierzonego wyniku, możemy w prosty sposób zmienić słowa kluczowe, aby zoptymalizować kampanię tak, by faktycznie pozwoliła nam zrealizować cele sprzedażowe. Kolejnym plusem jest to, że nie musimy nic zmieniać na naszej stronie firmowej, aby reklamować ją w Google AdWords. To duży plus, gdyż nie tracimy czasu na pracę osoby odpowiedzialnej za content marketing. Niestety, warto pamiętać, że w przypadku Ads CPS (koszt kliku w reklamę) jest zmienny i zależny na przykład od aktywności konkurencji. Krótko mówiąc, działania Google Ads są znacznie droższe niż pozycjonowanie.

Google Ads czy pozycjonowanie – co wybrać?

Przechodzimy do podsumowania wpisu. Tak naprawdę nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, która forma reklamy naszej witryny jest lepsza. Wielu ekspertów sugeruje, aby inwestować w pozycjonowanie, ale przy okazji “wspierać” działania agencji SEO płatnymi kampaniami Google Ads, kiedy na przykład planujemy wprowadzić promocję czasową bądź sprzedajemy produkt sezonowy. Krótko mówiąc, obie te formy się nie wykluczają, a zaplanowane “z głową” mogą przynieść przedsiębiorstwu rewelacyjne wyniki sprzedażowe.

Leave a Comment