copywriting SEO

Na czym polega SEO copywriting?

Copywriting kojarzy się przede wszystkim z branżą reklamową i tworzeniem haseł na jej potrzeby. Współcześnie jednak większość pisanych przez copywriterów treści trafia do Internetu. W tej sytuacji na znaczeniu zyskuje SEO copywriting, wspierający w znaczący sposób pozycjonowanie stron. Na czym to dokładnie polega i dlaczego SEO copywriting jest tak istotny? Sprawdź!

SEO copywriting – co to takiego?

Copywriting to termin tradycyjnie związany z reklamą. Według klasycznej definicji oznacza on techniki sprzedażowe realizowane za pomocą słów. Początkowo copywriterzy tworzyli przede wszystkim hasła reklamowe publikowane np. w prasie czy na plakatach. Następnie zajęli się też tworzeniem scenariuszy spotów radiowych i telewizyjnych, pisaniem tekstów reklamowych i wymyślaniem całych pomysłów na kampanie. Były to w większości treści nakierowane na bezpośrednie zwiększanie sprzedaży.

Wraz z rozwojem sfery internetowej copywriting zaczął w niej coraz śmielej działać. Stopniowo zwiększało się bowiem zapotrzebowanie na wartościowe treści w internecie. SEO copywriting narodził się mniej więcej wtedy, gdy popularność zyskała wyszukiwarka Google. Firmy zaczęły dążyć do tego, by znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Potrzebowały więc treści z zawartością jak największej liczby słów kluczowych oraz linkami prowadzącymi do ich stron. Początkowo algorytmy Google nie były bowiem zbyt wyrafinowane. W ten sposób powstały tzw. presell pages, które służyły wyłącznie do publikowania tekstów na potrzeby pozycjonowania (nazywanych po polsku preclami). Copywriterzy SEO specjalizowali się właśnie w takich tekstach przeznaczonych wyłącznie dla robotów Google.

Wraz z udoskonaleniem algorytmów największej wyszukiwarki świata zaczęło się to jednak zmieniać, a copywriting SEO ewoluować. Dziś jest to dziedzina zajmująca się tworzeniem treści, które niosą wartość dla użytkownika, a jednocześnie są zgodne z wytycznymi Google i wspierają pozycjonowanie. Copywriter SEO może tworzyć między innymi teksty na strony, opisy produktów i kategorii w sklepach internetowych czy rozmaite artykuły (blogowe, specjalistyczne, sponsorowanie itp.).

Jak SEO copywriting wspiera pozycjonowanie?

SEO copywriting wygląda dziś inaczej niż jeszcze parę lat temu, ale jego znaczenie jest coraz większe. Stale rosnąca ilość stron internetowych powoduje coraz większą konkurencję w zakresie pozycjonowania, a odpowiednie treści to jeden z najlepszych sposobów, by poprawić pozycję rankingową danej witryny.

Algorytmy Google są obecnie bardzo wyrafinowane, a czynników rankingowych jest ponad sto. Do najważniejszych należą jednak wszystkie te, które mają wpływ na wartość strony dla użytkownika. Najlepiej oceniane są więc te witryny, na których internauta może znaleźć odpowiedź na zadawane w Google pytania i przede wszystkim wartościowe, wyczerpujące, rzetelne oraz unikalne treści. Ważne również, aby były one przystępne w odbiorze, przejrzyste i poprawnie napisane. Niezwykle ważna jest również obecność słów kluczowych odpowiadających temu, co wpisują do wyszukiwarki internauci. Dlatego praca SEO copywritera jest współcześnie bardziej wymagająca. Osoba, która chce pracować w tym zawodzie powinna nie tylko przejść szkolenie SEO, ale również potrafić pisać w taki sposób, by zainteresować czytelnika.

SEO Copywriting – ważne narzędzie sprzedaży

Obecnie SEO copywriting i content writing to dziedziny, które się przenikają. Coraz rzadziej tworzy się teksty wyłącznie pod SEO. Pozycjonowanie jest bowiem coraz trudniejszą sztuką. Obecnie na stronach internetowych publikuje się teksty, które spełniają wiele funkcji jednocześnie – nie tylko przyciągają czytelnika, zwiększając tzw. organiczny ruch, ale również wspierają sprzedaż, prowadząc do tzw. konwersji.

Współpraca ze specjalistami w zakresie copywritingu może więc pomóc Twojej firmie na wielu polach. Tworząc treści na strony, warto pamiętać nie tylko o zasadach SEO, ale również o użytkowniku, a na pewno się to opłaci.

One thought on “Na czym polega SEO copywriting?”
  1. Bardzo ciekawy wpis. Dodałabym też, że w przypadku SEO copywritingu warto posiłkować się takimi platformami, jak Contadu ułatwiającymi tworzenie treści, które automatyzuje kwestie związane z przygotowaniem struktury tekstu, wyborem słów kluczowych i wiele innych tematów. Nam bardzo pomaga 🙂

Leave a Comment