Jak zrekrutować dobrego marketingowca?
Małe i średnie przedsiębiorstwa rządzą się własnymi prawami, a w zdecydowanej większości takich firm zadania związane z powiększaniem sprzedaży i marketingiem realizują właściciele. Jeśli czytasz ten tekst, prawdopodobnie stoisz przed koniecznością powiększenia zespołu. Jak zrekrutować dobrego marketingowca i zapewnić sprzedaży odpowiednią opiekę managerską?
Bieżąca sytuacja w firmie, a rekrutacja
Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw potrzebę zatrudnienia marketingowca dostrzegają wraz z rozwojem biznesu. Doświadczeni przedsiębiorcy są zgodni – im wcześniej zdecydujesz się w przemyślany sposób powiększyć zespół, tym więcej korzyści przyniesie prowadzona działalność. Opieka managerska sprzedaży zwolni Cię z dodatkowych obowiązków i zapewni przestrzeń na realizację kolejnych projektów i innowacji.
Rekrutacja w praktyce – zatrudnienie marketingowca krok po kroku
Przemyślana i zaplanowana rekrutacja marketingowca to oszczędność czasu i możliwość wyłonienia kandydata, który wpisze się w kulturę organizacyjną firmy, zwiększy efektywność działań i zrealizuje założone cele. Jak przygotować się do rekrutacji i jak rozpoznać w potencjalnym marketerze pożądane cechy? Czy warto robić to samodzielnie?
Przygotowanie do rekrutacji
Rekrutację marketingowca powinno poprzedzać opracowanie strategii marketingowej, określenie celu przychodowego i zyskowności w kolejnym roku, wyznaczenie celów marketingowych firmy i wreszcie – określenie kompetencji marketera, pozwalających na realizację założeń. W kolejnych krokach przygotuj opis stanowiska, profil kandydata i atrakcyjne ogłoszenie o pracę.
Jakie cechy wyróżniają dobrego marketingowca?
Rekrutując marketingowca, musisz dysponować nie tylko wizją firmowego marketingu. Określając profil kandydata, konieczna będzie wiedza, pozwalająca zweryfikować wymagane kompetencje. Z pozycji rekrutera, musisz ocenić doświadczenie w pracy na analogicznym stanowisku (lub doświadczenie w zakresie marketingu internetowego) i możliwość wykorzystania tego doświadczenia w firmie, aktualną wiedzę na temat trendów dominujących w branży, a także – znajomość praktycznych rozwiązań z zakresu marketingu oraz narzędzi marketingu internetowego. Szczegółowy opis cech kandydata przygotowali specjaliści TeamQuest: https://teamquest.pl/blog/2382_najwazniejsze-kompetencje-marketing-managera-co-musisz-wiedziec-aplikujac-na-to-stanowisko.
Warto pamiętać, że cechy idealnego marketingowca to nie tylko kompetencje twarde. Osoba na tym stanowisku musi być przede wszystkim współpracownikiem Nie bez znaczenie jest także umiejętność sprawnego posługiwania się słowem, co pozwala tworzyć wysokiej jakości content.
Rekrutacja w praktyce i wsparcie w rekrutacji
Efektowna rekrutacja to taka, w trakcie której wyłonisz idealnego kandydata. Ze względu na specyfikę zawodu, powinna składać się z kilku etapów i weryfikować kluczowe kompetencje kandydata. Konieczne będzie także zlecenie zadania rekrutacyjnego – na przykład sprawdzającego znajomość narzędzi internetowych. Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie sprawdzić umiejętności potencjalnego pracownika, zastanów się nad wsparciem zewnętrznej firmy rekrutacyjnej. Na przykład konsultanci TeamQuest, bazując na wiedzy i doświadczeniu, wyłonią odpowiedniego kandydata, jednocześnie minimalizując ryzyko, że zatrudniony pracownik nie wpasuje się w kulturę organizacyjną firmy, a jego wizja przyszłości firmowego marketingu nie będzie spójna z wizją przedsiębiorcy. Więcej powodów, dla których warto zdecydować się na profesjonalne wsparcie, znajdziesz tutaj: https://teamquest.pl/marketing-and-sales.