pusty znak na lotnisku

Jak ekranowe rozwiązania wpływają na sprzedaż? Korzyści i zalety stosowania zaawansowanych ekranów w procesie sprzedaży

Wykorzystanie nowych technologii w procesach sprzedażowych przekłada się na większe zainteresowanie klientów i tym samym lepsze wyniki finansowe. Możliwości jest tutaj mnóstwo, ale to ekranowe rozwiązania i interaktywność przekładają się na szybką realizację celów sprzedażowych. Korzyści z zastosowania ekranów dotykowych w branży retail jest jednak znacznie więcej. Zapraszamy do lektury!

Technologia, która wpływa na sprzedaż

Interaktywne ekrany nie tylko przyciągają wzrok, ale także ułatwiają zapamiętywanie informacji. Wyświetlane treści mogą uczyć, informować lub angażować odbiorców, znajdujących się w pobliżu ekranu. Dlatego też wykorzystują je firmy zajmujące się szeroko pojętym handlem detalicznym — w ten sposób sprzedawana jest odzież, urządzenia elektroniczne, produkty medyczne, perfumy, żywność, produkty przemysłowe i wiele więcej.

Podstawową korzyścią jest tutaj znaczące podniesienie wskaźników sprzedażowych. Interaktywne reklamy wyświetlane na ekranach zwracają uwagę klientów i skutecznie zachęcają ich do zakupu lub chociaż odwiedzenia placówki stacjonarnej sklepu. W zależności od potrzeb wykorzystywane są różne wyświetlacze — np. klasyczne wyświetlacze ciekłokrystaliczne LCD należące do najpopularniejszych technologii wizualizacji informacji. Alternatywą są również monochromatyczne wyświetlacze OLED, które cechują się świetną czytelnością, energooszczędnością i trwałością i wyświetlacze mono LCM LCD, które nadają się do przekazywania krótkich komunikatów.

Jedną z firm, która dostarcza takie rozwiązania jest Unisystem – dostawca i producent wyświetlaczy.

Korzyści i zalety stosowania interaktywnych ekranów dotykowych

Interaktywne wyświetlacze wpływają na sprzedaż na wiele różnych sposobów. Przykładowo w branży retail coraz częściej wykorzystywane są interaktywne ekrany dotykowe, które pozwalają klientom komfortowo przeglądać ofertę sklepu. Takie rozwiązanie budzi zainteresowanie, a konsument ma czas, aby dokładnie zapoznać się z poszczególnymi produktami.

Poza tym ekrany reklamowe służą do budowania wizerunku marki, jako tej postępowej i wyróżniającej się na tle konkurencji. Wyświetlacze przyciągają uwagę odbiorców, a ci zapamiętują dany komunikat, co przekłada się zarówno na bezpośrednią sprzedaż, jak i rozpoznawalność marki. Znaczna część decyzji zakupowych jest podejmowana w ostatniej chwili, a ekrany dotykowe mogą wywrzeć odpowiedni wpływ na potencjalnym kliencie.

Wyświetlane reklamy i komunikaty można dostosowywać do swoich potrzeb w czasie rzeczywistym. Dzięki temu możliwe jest stałe aktualizowanie treści i zmienianie ich w zależności np. od pory dnia lub aktualnych wyników sprzedażowych. Wyświetlane reklamy mogą być dostosowane także do poszczególnych grup odbiorców — jedynym ograniczeniem jest tutaj własna wyobraźnia.

Na interaktywnych ekranach wyświetlane mogą być pozytywne opinie klientów czy promocje i oferty sklepu. Takie rozwiązanie może też zminimalizować czynnik odrzuceń sprzedażowych np. poprzez wyświetlanie telewizji i rozrywki na żywo podczas gdy klienci stoją w kolejce lub czekają w poczekalni. Komunikaty reklamowe można też wplatać pomiędzy treści informacyjne tj. rozkłady jazdy czy wiadomości.

Leave a Comment