Banery reklamowe – gdzie warto je umieszczać?
Odpowiednie umiejscowienie baneru reklamowego to często klucz do jego efektywności. Aby zdecydować o konkretnym miejscu jego montażu, warto wziąć pod uwagę kilka istotnych czynników.
Czym jest baner reklamowy?
Banery reklamowe to jedna z częściej wykorzystywanych form reklamy outdoorowej (zewnętrznej). Ich popularność i częste stosowanie wynika z faktu, że stanowią one bardzo skuteczną metodę promowania produktów i usług na w często uczęszczanych przestrzeniach. To łatwy i stosunkowo tani sposób dotarcia do szerokiej grupy potencjalnych klientów, za którego sprawą rozpoznawalność Twojego biznesu może szybko wzrosnąć.
Gdzie umieszczać banery reklamowe?
Umieszczenie baneru reklamowego w odpowiednim miejscu jest równie ważne, co jego treść, forma i wykonanie. Gdzie zatem można go umieszczać, tak aby reklama okazała się najbardziej skuteczna? Najczęstsze miejsca ich montażu to: własna posesja przy siedzibie firmy, cudzy teren, okolice ruchliwych dróg i ulic oraz fasady budynków i inne elementy infrastruktury miejskiej.
Na własnej posesji
Pierwszą opcją jest montaż baneru na terenie Twojej firmy. Jest to zdecydowanie najprostszy wybór, ponieważ nie wymaga on praktycznie żadnych zezwoleń – znajduje się on wówczas na Twojej własnej posesji, którą możesz dowolnie gospodarować. Ważne jednak, aby zamieszczony baner nie oddziaływał negatywnie na sąsiadujący z nim obszar, na przykład poprzez utrudnienie korzystania ze wspólnych przestrzeni, takich jak drogi dojazdowe czy bramy.
Na cudzym terenie
Aby wejść ze swoją reklamą banerową na cudzy teren, wymagane jest pozwolenie właściciela posesji. Często spisuje się w tym celu umowę cywilno-prawną, która między innymi reguluje wysokość kosztów związanych z dzierżawą terenu. Może się to okazać opcją stosunkowo drogą, pamiętaj jednak, że jeśli jest to dobrze zlokalizowana działka, to już wkrótce inwestycja może się zwrócić z nawiązką. Podstawą efektywności reklamy banerowej jest bowiem jej montaż w miejscu widocznym i ruchliwym, w przeciwnym wypadku traci ona sens.
Przy drogach i ulicach
Dobrym pomysłem jest umiejscowienie banerów reklamowych przy ruchliwych drogach i ulicach. Tutaj jednak trzeba liczyć się z pewnymi ograniczeniami wynikającymi z przepisów o ruchu drogowym. Dotyczy to na przykład konieczności spełnienia wymaganych norm wymiarów reklamy czy rodzaju samej konstrukcji, na której baner będzie zamontowany. Jednak kiedy wszystkie normy zostaną spełnione, zawieszenie baneru w takim miejscu może zaowocować dużym wzrostem rozpoznawalności Twojej firmy i oferowanych przez nią produktów lub usług.
Na fasadach budynków
Ostatnia z najczęściej wybieranych opcji to montaż baneru na fasadzie budynku. W tym wypadku trzeba liczyć się z przestrzeganiem miejscowego prawa, wyznaczanego na przykład przez coraz częściej uchwalane przez samorządy uchwały krajobrazowe. Dotyczy to z resztą nie tylko montażu baneru na budynkach, ale również na innych elementach infrastruktury miejskiej – płotach, ogrodzeniach, mostach czy w tunelach.