Hiperpersonalizacja – nowy poziom dopasowania do Twoich potrzeb
Już nie personalizacja, a jej „hiper” wersja – dostosowywanie komunikacji, reklam, obsługi klientów zyskuje dzięki technologii nowy wymiar. Nowoczesne urządzenia wiedzą o Tobie coraz więcej, a firmy coraz lepiej to wykorzystują. Czy masz się czego obawiać? A może hiperpersonalizacja jest w stanie przynieść Ci wiele korzyści?
Czym różni się hiperpersonalizacja od tradycyjnej personalizacji?
Dzisiaj nikogo już nie dziwią newslettery, w których nadawca zwraca się do odbiorcy po imieniu. Takie działania to przykład personalizacji treści. A czym jest hiperpersonalizacja? To pogłębiona wersja personalizacji, oparta na jeszcze większej ilości danych na temat zachowań, upodobań, potrzeb odbiorców.
Podstawowa różnica pomiędzy tymi metodami polega na wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Hiperpersonalizacja wykorzystuje potencjał sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, szybkiej transmisji danych, inteligentnych czujników. Dzięki tym narzędziom można trafnie ocenić potrzeby klienta w danej chwili i wejść z nim w odpowiednią relację.
Hiperpersonalizacja to nie tylko działania marketingowe
To właśnie marketing jest tym obszarem, w którym najczęściej wykorzystuje się dane pozyskane z inteligentnych urządzeń i technologii. Hiperpersonalizację można jednak wykorzystać także na innych polach. Warto na przykład wpisać ją w strategię obsługi klientów, aby odpowiednio dostosować formę komunikacji.
Ciekawym przykładem na to, jak hiperpersonalizacja może wpływać na bezpieczeństwo, jest historia pewnego użytkownika samochodu Tesla, który uciekał przed huraganem Irma. Dzięki temu, że wysłał wiadomość o niewystarczającym zasięgu baterii, producent odblokował mu dostęp do pełnej mocy akumulatora. Pozwoliło to kierowcy dotrzeć samochodem w bezpieczne miejsce.
Wyzwania hiperpersonalizacji – jak dbać o relacje z klientami?
Czy Twoi klienci są gotowi na to, by świadczyć im usługi oparte na hiperpersonalizacji? Sprawa nie jest wcale taka oczywista. Raport firmy Boxever pokazuje, że choć 61% osób oczekuje ofert dopasowanych do miejsca, w których przebywają, to jednocześnie 62% jest przeciwnych udostępnianiu swojej lokalizacji firmom. To dowód na to, że hiperpersonalizację należy stosować z wyczuciem, mając na uwadze przede wszystkim relacje z klientami.
Chcesz dowiedzieć się, jakie technologie może wykorzystać Twoja organizacja, by lepiej dopasować ofertę do potrzeb klientów? Pomogą Ci w tym eksperci z GlobalLogic. Skontaktuj się z nami w sprawie szczegółów!